Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς σας απευθύνω θερμό χαιρετισμό και
εύχομαι υγεία σε σας και στα παιδιά σας και κάθε πρόοδό τους να σας δίνει χαρά και ικανοποίηση.
Με την ευκαιρία της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς είναι ανάγκη να
διατυπώσω ορισμένες σκέψεις , οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη
δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών μας.
Σε μία εποχή δύσκολη για θεσμούς και αξίες η μόρφωση των παιδιών μας δεν
μπορεί να βρίσκεται στα χέρια μόνο των εκπαιδευτικών. Χωρίς τη συνεργασία, το
αληθινό ενδιαφέρον και τη συμμετοχή σας δε θα επιτύχουμε τα αποτελέσματα που
θέλουμε όλοι μας. Είναι λόγου χάρη αδιανόητο σε συγκεντρώσεις γονέων όλου του
σχολείου, η συμμετοχή των γονιών να είναι υποτυπώδης. Με τη μαζική σας παρουσία
θα σχεδιάσουμε καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών μας, θα αντιμετωπίσουμε τα
σύγχρονα προβλήματα που μαστίζουν την εποχή μας και θα τα βοηθήσουμε στην ομαλή
κοινωνικοποίησή τους.
Προσωπικά θα καταβάλω κάθε προσπάθεια, ώστε εντός και εκτός τάξης η
εκπαίδευση των μαθητών να γίνεται σύμφωνα με τις σύγχρονες απόψεις της
παιδαγωγικής, οι σχέσεις μαθητών- καθηγητών να είναι άριστες και η υλικοτεχνική
υποδομή να βελτιώνεται συνεχώς. Παράλληλα θα προτείνω εκδηλώσεις παιδαγωγικού
χαρακτήρα προς το Σύλλογο Γονέων.
Οι μαθητές μας είναι οντότητες ψυχοσωματικές, πνευματικές και κύτταρα
ενός κοινωνικού συνόλου. Απαιτούν από μας να είμαστε πρότυπα συμπεριφοράς. Να
έχουμε υψηλή κατάρτιση και ισχυρή προσωπικότητα. Οι μαθητές μας συμφωνούν με
την ύπαρξη κανόνων στο σχολείο. Η οικογένεια ως πρώτος κοινωνικός θεσμός που
θέτει σκοπούς και στόχους στα μέλη της ,διαμορφώνει την προσωπικότητά τους και
βοηθά στην ατομική τους και κοινωνική τους συμπεριφορά. Το σχολείο και αυτό με
τη σειρά του ολοκληρώνει την προσωπικότητα των μαθητών μας. Ας κατανοήσουμε
όλοι το μερίδιο της ευθύνης μας. Όλοι θέλουμε μία καλύτερη Παιδεία, μία
καλύτερη Κοινωνία. Ας προσπαθήσουμε τότε για το καλύτερο.
Τα κείμενα που ακολουθούν είναι σύμφωνα με τη 80350/Γ2 της 16.6.08
εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας .Βοηθούν στην ενημέρωσή σας για θέματα
σχολικής φοίτησης και στην καλύτερη οργάνωση και χωρίς προβλήματα εκπαίδευση
των μαθητών μας. Είναι χρήσιμο να ενημερώσετε τα παιδιά σας για σοβαρά
ζητήματα, όπως δικαιώματα- υποχρεώσεις, απουσίες, μαθητική παραβατικότητα,
συμπεριφορά στην τάξη.
Ευπρόσδεκτες είναι όλες οι επισημάνσεις σας και οι προτάσεις σας για
κάθε σχολικό ζήτημα: ατομικό ή γενικό. Βοηθούν πολλές φορές στη βελτίωση
αρνητικών καταστάσεων στο σχολείο και βελτιώνουν την εκπαίδευση των μαθητών
μας.
Σητεία 17.9.08
Απόστολος Τζίφας
Διευθυντής 1ου Γυμνασίου Σητείας
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
1.
ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΣΗΣ: Κάθε μαθητής
έχει δικαίωμα να εγγράφεται στο
σχολείο και να παρακολουθεί τα διδασκόμενα μαθήματα. Στο σχολείο γίνονται δεκτοί και οι
μαθητές που οι γονείς τους δεν έχουν νόμιμη
διαμονή στη χώρα, καθώς και αυτοί που δε διαθέτουν νόμιμα δικαιολογητικά, αρκεί
να έχουν εμβολιασθεί και οι γονείς ή κηδεμόνες τους να υποβάλουν υπεύθυνη
δήλωση για τα στοιχεία τους. Μέχρι την ηλικία των 16 ετών και ως τη Γ΄τάξη του
Γυμνασίου ( 9 χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση) οι γονείς έχουν υποχρέωση να
στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, ειδάλλως διαπράττουν ποινικό αδίκημα ( ν.
1566/85). Τα σχολεία πρέπει να παίρνουν
μέτρα για να αποτρέπουν την εγκατάλειψη και να ενθαρρύνουν τη συνέχιση των
σπουδών από τους μαθητές.
2.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ. Οι μαθητές
που μένουν μακριά από το σχολείο πρέπει να διευκολύνονται από τη
νομαρχία ή από το δήμο της περιοχής τους για να πηγαίνουν στη σχολική μονάδα
που βρίσκεται πιο κοντά στην κατοικία τους ( μίσθωση λεωφορείου, ταξί κλπ). Το
μέτρο αυτό ισχύει και για τους μαθητές που μένουν σε απομονωμένους οικισμούς.
3.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΜΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ. Κανένας μαθητής δεν πρέπει να γίνεται αντικείμενο διάκρισης
στο σχολείο, για το φύλο, τη φυλή, την εθνικότητα, την καταγωγή, τις
θρησκευτικές του πεποιθήσεις ή την κατάσταση της υγείας του.
4.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΠΟΥΔΩΝ. Η δωρεών εκπαίδευση για όλα τα παιδιά πρέπει να
συνδυάζεται με κατάλληλες σχολικές εγκαταστάσεις, έγκαιρο διορισμό επαρκούς
αριθμού εκπαιδευτικών, παροχή σχολικών βοηθημάτων και διεξαγωγή των μαθημάτων
σύμφωνα με το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Οι σχολικοί χώροι πρέπει να
παρέχουν ασφάλεια και να πληρούν τους όρους υγιεινής, με τακτική καθαριότητα
και αποτροπή περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην υγεία του μαθητή.
5.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Οι
μαθητές που δε μιλούν την ελληνική γλώσσα πρέπει να διευκολύνονται από τη
λειτουργία τάξεων υποδοχής και υποστηρικτικών μαθημάτων με τη βοήθεια ειδικών
σχολικών εγχειριδίων. Τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , πρέπει να
αξιολογούνται από τα αρμόδια κέντρα ( Κ.Δ.Α.Υ) και να έχουν κατάλληλη στήριξη
και δυνατότητα συμμετοχής στην εκπαίδευση σύμφωνα με τις κλίσεις και τις
ικανότητές τους.
6.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ. Κάθε μαθητής πρέπει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό ως αυτόνομη
προσωπικότητα που έχει δικαιώματα και δυνατότητες. Η εφαρμογή της σχολικής
πειθαρχίας πρέπει να γίνεται με τρόπο που σέβεται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια ,
εξαντλώντας τα παιδαγωγικά μέσα σωφρονισμού, αποφεύγοντας το στιγματισμό.
7.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ, ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΑΠΟΨΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΥ. Το
σχολείο έχει υποχρέωση να ενημερώνει τους μαθητές για τα δικαιώματά τους και οι
μαθητές έχουν δικαίωμα έκφρασης των απόψεών τους ατομικά και συλλογικά. Ο
διάλογος και η συμμετοχή των παιδιών στη λήψη αποφάσεων για ζητήματα που τους
αφορούν πρέπει να είναι βασικό συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
8.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΙΑ. Οι μαθητές πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφής
βία και προσβλητική συμπεριφορά.
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
1. ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ κάθε μέρα σύμφωνα με τις οδηγίες του διδάσκοντα και τις απαιτήσεις του μαθήματος. Έχω τον απαραίτητο εξοπλισμό για κάθε μάθημα, π.χ. φόρμα για τη γυμναστική, βιβλία ,τετράδια και λοιπό υλικό για τα άλλα μαθήματα.
2. ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΑΙ ΕΓΚΑΙΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΩΡΩΝ. Αποχωρώ από το σχολείο για σοβαρούς
λόγους και με την άδεια του διευθυντή του σχολείου.
3. ΑΚΟΛΟΥΘΩ
ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ:
Ø
Προσέχω και συμμετέχω στο μάθημα
Ø
Ακολουθώ τις οδηγίες του διδάσκοντα
Ø
Σέβομαι τη διαδικασία του μαθήματος: δεν «
πετάγομαι», αλλά ζητώ το λόγο. Είμαι καλός συζητητής αλλά και καλός ακροατής (
δε διακόπτω άλλον , όταν μιλάει). Δε μιλάω στους διπλανούς μου.
Ø
Δεν κάνω το γελωτοποιό, ούτε πετώ
μικροαντικείμενα.
Ø
Δεν έρχομαι καθυστερημένα στην τάξη.
Ø Συνεργάζομαι με τον διδάσκοντα και τους συμμαθητές μου.
4. ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΩΝ ΜΟΥ. Ακούω τους καθηγητές μου. Ακολουθώ τις οδηγίες
τους. Σέβομαι την προσωπικότητά τους. Αποφεύγω την εριστική συμπεριφορά, τη
βιαιοπραγία και την επιθετικότητα προς τους συμμαθητές μου. Για κάθε σχετικό
πρόβλημα απευθύνομαι αμέσως στους καθηγητές μου , στον εφημερεύοντα καθηγητή
και στο διευθυντή του σχολείου.
5. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ
ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ. Δεν πετώ οπουδήποτε άχρηστα
αντικείμενα. Τηρώ τους κανόνες υγιεινής σε όλους τους χώρους . Κυρίως στις
τουαλέτες. Δε γράφω στα θρανία ή στους υπόλοιπους χώρους του σχολείου. Δεν προκαλώ
ζημιές και φθορές στο σχολικό κτήριο. Προσέχω,
ώστε να μην προκαλούνται ζημιές, όπως σπάσιμο τζαμιών με τις μπάλες.
6. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ( ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Γ2/89/09-01-1990 ΥΠ.Ε.Π.Θ).
7. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ
ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ
ΧΩΡΟΥ ( ΥΠ.Ε.Π.Θ 132328/Γ2/7-12-2006).
8. Η ΕΥΠΡΕΠΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ( ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ 292 ΚΑΙ 293).
Η ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ: Π.Δ. 485/1983, Π.Δ 185/1990,
ΥΠΕΠΘ – Γ2/6849/11-12-1998.
Η τακτική φοίτηση των μαθητών έχει θετικά αποτελέσματα για την κατάρτιση και την πρόοδό τους. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η πραγματοποίηση απουσιών στο σχολείο, όταν δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι.
Για
την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο
κηδεμόνας του. Οφείλει να προσέρχεται στο σχολείο κάθε μήνα και να ενημερώνεται
από τον υπεύθυνο καθηγητή και το διευθυντή του σχολείου για τις απουσίες του
παιδιού του.
Όταν ο μαθητής συμπληρώσει τριάντα (30) απουσίες, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, ο υπεύθυνος καθηγητής ενημερώνει τον κηδεμόνα του με ταχυδρομική επιστολή. Ο κηδεμόνας οφείλει να προσέρχεται το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα κατά τις ώρες λειτουργίας του Σχολείου για να ενημερώνεται υπεύθυνα για τη φοίτηση του μαθητή. Ο κηδεμόνας του μαθητή που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο ημέρες, είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ο ίδιος, το βραδύτερο μέχρι τη δέκατη ημέρα από την επιστροφή του μαθητή στο Σχολείο, βεβαίωση γιατρού νοσοκομείου ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Για τη δικαιολόγηση απουσιών μέχρι δύο ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών λόγων αρκεί ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα , που προσκομίζεται από τον ίδιο αποκλειστικά δέκα ημέρες το πολύ μετά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο. Τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται δε δεσμεύουν το Σύλλογο, όταν ο ίδιος γνωρίζει με ικανά και επαρκή στοιχεία τους πραγματικούς λόγους απουσίας του μαθητή.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ακόμη
έξι ( Γ2/2004/16.5.91,ε.) επιπλέον ημέρες μπορούν να δικαιολογηθούν από το διευθυντή του σχολείου
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ:
Ø
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον:
·
α) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 64.
·
β) το
σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114, από τις οποίες οι πάνω από τις 64
είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια.
·
γ) ο
σύλλογος κατ΄εξαίρεση μπορεί να δικαιολογήσει πάνω από 114 έως 164 εφόσον οι
πάνω από τις 64 είναι όλες δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια και ο μέσος
όρος της προφορικής βαθμολογίας είναι τουλάχιστον 15.
·
δ) Με
απόφαση του ΥΠΕΠΘ οι μαθητές – πρωταθλητές ανεξαρτήτως αριθμού απουσιών που
οφείλονται στη συμμετοχή τους σε διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις ( Π.Δ. 294/80,
αρ.1).
Ø
Ελλιπής χαρακτηρίζεται η φοίτηση:
v
Πάνω από
114 απουσίες και όχι περισσότερες από 164, από τις οποίες όλες οι πάνω από τις
64 είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια με μέσο όρο προφορικής
βαθμολογίας κάτω από το 15.
v
Ο σύλλογος
με πράξη του τις πάνω από 164 απουσίες και όχι περισσότερες από 214 από τις
οποίες όλες οι πάνω από 64 είναι δικαιολογημένες οι οφείλονται σε ασθένεια με
επίδοση προφορικής βαθμολογίας πάνω από 15. Οι μαθητές της ελλιπούς φοίτησης παραπέμπονται σε ολική κατά
Σεπτέμβριο εξέταση.
Ø
Ανεπαρκής φοίτηση:
§
Η φοίτηση
μαθητή που σημείωσε πάνω από 64 απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμία από τις
παραπάνω περιπτώσεις. Ο μαθητής της
ανεπαρκούς φοίτησης είναι υποχρεωμένος να επαναλάβει την τάξη (Π.Δ. 104/79, 3,
4).
ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ- ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ- ΠΟΙΝΟΛΟΓΙΟ
ΓΕΝΙΚΑ: οι μαθητές ως μέλη της σχολικής κοινότητας είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τους κανόνες του σχολείου ( Προεδρικά Διατάγματα 104/79, 294/79, 393/90). Ο σεβασμός προς τους καθηγητές τους, τους συμμαθητές τους και προς το χώρο που ζουν είναι αυτονόητος. Κάθε παρέκκλιση είναι αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου.
1.
ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:
Ø Προσέχω στο μάθημα. Σέβομαι τη διαδικασία του μαθήματος.
Ø Ακολουθώ πάντα τις οδηγίες και τις υποδείξεις του καθηγητή.
Ø Δεν « πετάγομαι», αλλά ζητώ το λόγο. Μιλώ, όταν μου δοθεί ο λόγος.
Ø Δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.
Ø Δε μασώ τσίχλες κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Ø Ασχολούμαι μόνο με το μάθημα που διδάσκεται.
Ø Έχω όλα τα βιβλία και τετράδια που χρειάζονται.
Ø Μιλώ με τους συμμαθητές μου χαμηλόφωνα και μόνο όταν χρειάζεται για το μάθημα.
Ø Δεν έρχομαι καθυστερημένα στην αίθουσα. Η καθυστερημένη είσοδος θα χρεώνεται με απουσία.
Ø Σέβομαι την προσωπικότητα του καθηγητή και των συμμαθητών μου. Δεν αντιδικώ ούτε προκαλώ επεισόδια στην τάξη.
Ø Δεν παρεμποδίζω τη διαδικασία του μαθήματος με άσκοπες ερωτήσεις. Στο τέλος του μαθήματος μπορώ να τις απευθύνω στον καθηγητή.
Ø Άμεση έξοδο από την αίθουσα με τη λήξη του μαθήματος.
Ø Απαγορεύεται αυστηρά η κατοχή και η χρήση του κινητού τηλεφώνου στην τάξη και σε όλο το σχολικό χώρο.
ΠΟΙΝΟΛΟΓΙΟ
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:
ü
Παρατήρηση
ü
Επίπληξη
ü
Στέρηση
διαλείμματος
ü
Γραπτή
τιμωρία
ü
Δεύτερη
παρατήρηση και επίπληξη : ωριαία αποβολή.
ü
Τρεις
ωριαίες αποβολές: Αποβολή μίας ημέρας από το Διευθυντή του σχολείου και
προσέλευση στο σχολείο του μαθητή μόνο
με το γονέα ή τον κηδεμόνα του.
ü
Τέσσερις
ωριαίες αποβολές: απαγόρευση συμμετοχής στις εκδηλώσεις του σχολείου, π.χ.
εκδρομές.
ü
Περισσότερες από τέσσερις ωριαίες αποβολές: τρεις ημέρες
αποβολή από το Διευθυντή.
ü
Περισσότερες
από δύο αποβολές από το διευθυντή, μείωση της διαγωγής.
ü
Χρήση
κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του μαθήματος: αποβολή μία ημέρα.
2.
ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ
ΧΩΡΟ:
§
Υβριστική ή επιθετική συμπεριφορά σε συμμαθητές
σε όλο το σχολικό χώρο τιμωρείται ανάλογα με το περιστατικό με : α. Παρατήρηση,
β. επίπληξη, γ. αποβολή, δ. αλλαγή περιβάλλοντος, ε. μείωση της διαγωγής.
§
Η πρόκληση ζημιών και καταστροφών στις αίθουσες,
στις τουαλέτες και γενικότερα σε όλο το σχολικό χώρο θα ελέγχεται και θα επιβάλλονται
αυστηρές κυρώσεις που θα ξεκινούν από την ποινή της αποβολής μίας ημέρας.
Επίσης, θα ελέγχεται αυστηρά το γράψιμο
στους τοίχους, θρανία και στις τουαλέτες του σχολείου. Η τιμωρία των παραβατών
θα είναι παραδειγματική. Οι ζημιές θα αποκαθίστανται από τους γονείς των
μαθητών που τις προκάλεσαν.
§
Απαγορεύεται αυστηρά η είσοδος εξωσχολικών στο
σχολείο. Θα τιμωρούνται αυστηρά οι μαθητές που έχουν σχέση μαζί τους.
§
Αποδεδειγμένη κλοπή χρημάτων ή πολύτιμων
αντικειμένων ( φόρμες, ρούχα κ.ά.): αποβολή, αλλαγή περιβάλλοντος και μείωση
διαγωγής.
§
Η εμφάνιση ( πολύ μακριά μαλλιά κ.ά.) θα ελέγχεται παιδαγωγικά.
Μαθητής με πολλές ωριαίες ή ημερήσιες αποβολές συνοδευόμενες με απρεπείς εκδηλώσεις
μέσα και έξω από την τάξη, με προκλητική συμπεριφορά και γενικότερα με συνεχή
παραβατική συμπεριφορά εντός της τάξης
και του ευρύτερου σχολικού χώρου, δίνει το δικαίωμα εισήγησης του Διευθυντή στο Σύλλογο
Διδασκόντων για αλλαγή περιβάλλοντος και για μείωση της διαγωγής του σε «κοσμία» ή «
επίμεπτη» (Π.Δ 104/79, άρθρο 26, Γ2/1504/15-5-84)
ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: Σύμφωνα με την το Προεδρικό διάταγμα 104/79 οι μετεγγραφές μαθητών επιτρέπονται μέχρι 31 Μαρτίου κάθε έτους και για το βασικό λόγο της αλλαγής κατοικίας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ. ΕΝΝΟΙΑ (
Π.Δ 409/1994). Αξιολόγηση είναι η διαδικασία που αποσκοπεί να προσδιορίσει κατά
συστηματικό και αντικειμενικό τρόπο την επίτευξη των επιδιωκόμενων από το
εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικών στόχων.
Η αξιολόγηση του μαθητή προκύπτει από:
Ø Την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στην εκπαιδευτική διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.
Ø Τις ολιγόλεπτες γραπτές εξετάσεις ( τεστ). Η διάρκεια των εξετάσεων αυτών είναι 10-15 λεπτά.
Ø Τις ωριαίες υποχρεωτικές γραπτές δοκιμασίες. Γίνονται μετά από ανακεφαλαίωση ευρύτερης ενότητας. Επιτρέπονται μία δοκιμασία την ημέρα και τρεις την εβδομάδα. Οι δοκιμασίες αυτές γίνονται χωρίς προειδοποίηση. Μαθητές που απουσιάζουν για κάποιους λόγους , εξετάζονται στο επόμενο μάθημα. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διεξάγονται υποχρεωτικά δύο φορές μέσα στο διδακτικό έτος, τη μία οπωσδήποτε στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και την άλλη στη διάρκεια του δεύτερου ή τρίτου τριμήνου, κατά την κρίση του καθηγητή που διδάσκει το μάθημα.
Ø Τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές στο σχολείο, στο σπίτι στα πλαίσια της καθημερινής διδακτικής εργασίας.
Ø Τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες.
Ø Τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Μαΐου – Ιουνίου.
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ (Π.Δ. 420/1978). Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως: δυσλεξία, μόνιμη ή προσωρινή σωματική βλάβη κ.λπ. αξιολογούνται προφορικά μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας, αποδοχής του σεβασμού της ιδιαιτερότητάς τους. Αρμόδια για την περίπτωση χορήγησης πιστοποιητικών δυσλεξίας είναι τα Κ.Δ.Α.Υ. ( Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) που υπάρχουν στην έδρα κάθε νομού. H Διεύθυνση του Κ.Δ.Α.Υ Λασιθίου είναι: Σόλωνος 3- 713 00 Άγιος- Νικόλαος Κρήτης. Τηλ-φαξ: 2841082480,e-mail: mail@Kday.las.sch.gr .
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ( Π.Δ. 104/79). Η
συμπεριφορά των μαθητών ορίζεται ως « αντικείμενο παιδαγωγικής αντιμετώπισης»
και αντιμετωπίζεται με παιδαγωγικές παρεμβάσεις και μέτρα. Εμπλέκονται: ο
Σύλλογος Διδασκόντων σε πρώτο επίπεδο , οι μαθητικές κοινότητες και ο σύλλογος
γονέων σε δεύτερο επίπεδο. Η καταγραφή υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, όπως και η
ύπαρξη κανονισμού βοηθά στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της αποκλίνουσας
συμπεριφοράς. Η διαβάθμιση των κυρώσεων: παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία αποβολή, αποβολή,
αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, μείωση της διαγωγής.
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ: Απαγορεύεται
η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο ( ΥΠ.Ε.Π.Θ
132328/Γ2/7-12-2006).
Η ευπρέπεια και η απλότητα στην εμφάνιση πρέπει να χαρακτηρίζουν τους μαθητές μας. ( ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ 292 ΚΑΙ 293). Με τη συνεργασία των μαθητικών κοινοτήτων και του συλλόγου γονέων, θα διαμορφωθούν τα όρια της ευπρέπειας.
Το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους τους χώρους του σχολείου (Γ2/89/9.1.90). Η πολιτεία έχει υποχρέωση να απαγορεύσει από τους δημόσιους χώρους το κάπνισμα. Οι καθηγητές οφείλουν να είναι πρότυπα για τους μαθητές. Γι΄αυτό το λόγο θα πρέπει να αποφεύγουν δημοσίως το κάπνισμα.
Το
γραφείο του Διευθυντή θα είναι ανοιχτό από τις 8 π.μ έως τις 2 κάθε εργάσιμη μέρα.
Επίσης, οι καθηγητές θα σας δέχονται στα διαλείμματα και σε ώρες που θα έχουν
κενό. Καλό είναι να έρχεστε τακτικά στο σχολείο.